Daisyst.reismee.nl

Khao Sok (national park), Kanchanaburi en Chiang Mai!

Hee Hee Allemaal,

Na een lange tijd weer een berichtje vanuit Thailand. De film die gemaakt was tijdens het duiken was echt onwijs leuk geworden. De beelden waren mooi in elkaar gezet met de muziek. Daarom heb ik hem ook gekocht.. het was wel 50 euro, maar het is het helemaal waard! Kunnen jullie thuis leuk naar mijn avontuur onder water kijken en heb ik bewijs dat ik het echt heb gedaan! Ben ook echt zo blij dat ik mijn PADI heb gehaald, nu kan ik overal gaan duiken!:D Dinsdag 20 sept was Dieke jarig dus moest iknatuurlijk wat voor haar organiseren.Wehaddenmaandag avond na de film een heerijke masage genomen en daarna snel naar bed zodatRegina enSherif om24:00 snachts binnen konden komen met eentaartjemet kaarsjes erin als verrassing!Het was een hele klus om om 24:00 met het licht uit op bed te liggen en net tedoen of we gaan slapen.Voor de deur hoordeik Regina en Sherifklooien met de aansteker want die ging steeds niet aan haha. Toenze binnen kwamen was Dieke helemaal verrast en was ze helemaal blij want ze was al bang dat iemand het zou vergeten!We hebben nog wat gedronken met zijn vieren enzijn daarna lekker naar bed gegaan! De volgende dag dinsdag zouden we lekker relax gaan doen en van hetstrand genieten want dinsdag avond zoude wede nachtboot naar surat thani nemen. Ikwas alleen onwijs aan de diaree en hadsteeds het gevoel dat ik moest overgeven, dus het lekkere relaxe mooie strand dagje dat we zouden doenwerdhelemaal geruiineerd door mij. Het was echt heel kut en wehadden ons zelf al uitgecheckt uit ons beachhouse. Heb toen maar voor 1 dagje een kamer genomen om evenlekker te gaan liggenen bij te komen en hopen dat voor we de boot opgaan mijn misselijkheid en diaree over was. Dat was gelukkig het geval na een poos te hebben geslapen. 21:00 vertrok de boot naar Surat Thani, het was een rit van 8 uur dus 05:00 de volgende ochtend kwamen we aan. We moesten toen alleen nog wel wachten op onze bus naar Khao sok die om 07:30 weg ging. Het was uiteindelijk 11:00 toen we aankwamen in Khao Sok! Wat een rit weer. De omgeving was geweldig, alles was groen! Een aardige man hielp ons en bracht ons onderdak aan. Het was een hutje in de jungle wat er redelijk goed uitzag.Hij informeerde ons over de jungle tochtendie je allemaal kon doen. Het was alleen allemaal erg aan de dure kant. Dat vonden we jammerwant we wilde graageen 2 daagse trekking doen, maar dit werd uiteindelijk maar een 1daagse trekking.Die woensdag dat we aankwamen hebben we ook nog met een nederlandsebroer en zusdie we daar ontmoet hadden het national park verkent.De omgeving was geweldig en overal had je kleine watervallen. Alleen de bloedzuigers die steeds aan je hingen waren wat minder. Daar waren er heel wat van. Elke 100 meter had je er zo weer 5 aan je zitten, Dat was echt heel kut en eng want dan bloedde je en dan wist je al hoelaat het was! Heel vies! Na de tocht hebben we ons zelf grondig onderzocht op nog meer bloedziugers, gelukkig waren die er niet. Lekker wat gegeten en gedronken metde nederlandse broer en zus.Daarnaterug naar onze junglehut want de volgende dag gingen weonze jungle tour doen. 09:00 donderdag 22sept werden we opgehaald op weg naar de pier waarwe een longtailboat overhet meer namen. In de mini bus kwam ik 2 bekende tegen die ik op koh tao had ontmoet tijdens het duiken. Ramona en Jim, zij waren 3 weken aan het reizen door thailand. Het was super gezellig om hun weer te zien en met hun samen deze tour te doen. We waren in totaal met 12 mensen. Met de longtailboat over het meer varen was echt fantastisch, het uitzicht was zo mooi en de omgeving bracht zo'n rust en mooie sfeer met zich mee! Echt super! Na anderhalf uur stopte we bij een paar huizen die gemaakt waren van bamboo en die op het water dreven.Jer kon niet geloven dat hier echt mensen woonde, maar het was echt waar! Hier hebben we heerlijk gegeten en konden we gebruik maken van hun kano's om zelf een stukje te varen.Daarna gingen we verder met de boot die ons naar een eilandbracht waarwij een stukjezijn wezenlopen naar de andere kant van het eiland om daar vervolgens een bamboo boot ter nemen naar de grotten. Het was erg echt mooi binnen alleen ook ergwarm haha dat had ik echt neit verwacht.In de jungle zagen we nog wildeapen wat echt gaaf waswant daar hoopte we uiteindelijk op om toch nog dieren tezien. Vanaf daar namen we de zelfde weg terug naar ons verblijf. WE hebben samen met het nederlandse koppen wat gegeten enhebben toenafscheid genomen. Onze reis ging vrijdag 23 sept verder naar Kanchanaburi,waar we zaterdag aankwamen in de morgen. Het was niet zo'n grote stad, maar het was er wel heel gezellig. Het staat bekend om de brug over de river kwai waar wij die dag overheen hebben gelopen. het was niet heel speciaal maar wel leuk om gezien te hebben vonden wij. Het was veel bijzonderder dat we aan alle kanten met iedereen op de foto moesten. Dat waren thaise mensen die nog niet vaak blanke mensen hadden gezien haha echt heel apart. Ze hielden ons heel strak vast zodatwe niet weg zouden gaan. We haddeneenslaapplaats dat op het water lag en dat af en toe lekker heen en weerschommelde.In de avond wilde we bij debekende brug wat gaan eten toen we de 2 broer en zus tegen kwamen, heel toevallig! Gezelligbij geklets en daar wat mee gaan eten bij een gezellig tentje. Die fruit shake zijn hier inThailand echt geweldig en super goedkoop. De volgende dag wilde we naar de erawan watervallen maar we wilde ook naar bangkok om daar onzenachttrein naar Chiang mai te pakken dus hadden we helaasgeen tijdom naar de watervallen te gaan wat best wel heel erg jammer was.Zondag 16:00 vertrokken uitKanchanaburi en de volgende dag maandag 13:30 aangekomen in Chiang Mai. Een hele Rit dus! Ik was echt helemaal gesloopt. Onze guesthouse julie's hadden we al geboekt dus dat was lekker dat we niet opzoek moesten naar eenverblijf plaats. Hetis een gezellige guesthouse waar veel backpackers komen. Chiang Mai is ook echt een heerlijke stad, niet te groot. Je kan alleslopend doen en bereiken. Die dag hebben we ook een aantal tempels bezocht en zijn we s'avonds naar de avond bazaar geweest. Dit zijn allemaal kraampjes met allemaal hebbe dingetjes dat je jezelf echt moet beheersen om niks te kopen. Hier hadden we ook afgesproken met Martine die we de eerste dag in Bangkok hadden ontmoet. was leuk om haar weer te zien, zij kwam uitpai dat nog meer in het noorden ligt en waar wij ook nog naar toen willen.Die avond regende het onwijs hard hier in Chiang Mai en de rest van de avonden heeft het ook flink geregend. Dinsdag zijn we naar de tiger kingdom geweest, waar ze heel veel tijgers van groot en klein hebben. Wat zijn dat een onwijs grote beesten zeg. Je kon er ook mee op de foto maar dat vonden wij erg duur toch! Daarna zijn we naar de Chiang mai zoo geweest waar we veel mooie en leuke beesten en vogels hebben gezien. Het park ziet en niet zo verzorgt uit als in Nederland dus soms vond ik het best wel zielig voor die beesten. Terug Van de zoo moesten we opnieuw afscheid nemen van Martine. S'avonds hebben we lekker bij de MAC gegeten! Woensdag begon de dag van onze 3 daagse trekking door de jungle. 09:00 werden we opgehaald door onze gids Maxi. Het was een kleine vriendelijke thai die ons toen al in het geheim vertelde dat we niet moesten praten over de prijs wat wij betaald hadden voor onze trekking .. want wij hadden een special price haha.. dat zegt al genoeg he! Wij waren de eerste die hij ophaalde, de tweede was een japanse jongen die met een streepjes legging onder zijn korte broek en knal blauwe schoenen met groene veters ook mee ging, de derde was een frans man die niet heel goed engels kon maar met handen en voeten toch te verstaan was, de vierde die we ophaalde was een engels man. Nadat we iedereen opgepikt hadden gingen we naar hun hoofdkantoor waar we onze grote backpack tas konden laten. Dit zou hier veilig achter blijven! Er waren nog 3 mensen die ook meegingen, maar die de 2 daagse trekking deden. Een spaanse jongen, een engelse vrouw en een canadese vrouw. Een gezellig groepje! De rit naar de bergen in het noorden was lang dus tijd genoeg voor ons om elkaar beter te leren kennen want tenslotte moet je elkaar toch helpen. Bij aankomst in een dorpje gingen we eerst lunchen, daarna gingen we lopend naar de olifanten farm dichtbij. We liepen door rijstvelden heen wat heen erg indrukwekkend was hoe groot dat wel niet was. heel mooi! De farm had 12 olifanten en er stonden er al 3 klaar om ons mee te nemen op avontuur op hun rug. De huid van een olifant voel heel gek aan en het is ook zo groot niet normaal! Op hun rug zat een zitje vastgebonden waar je met zijn tweeen in kon zitten. Dieke en ik gingen samen in een zitje zitten en de engelse vrouw ging op het hoofd van de olifant zitten, wat ik er moedig vond! Tijdens de wandeling van een uur gingen we echt af en toe echtheen en weer. Het was echt heel stoer maar na een uur echt meer dan genoeg. Na de rit gaven we onze olifant wat bananen en maaktewe veel foto's van hem. Daarna gingen we terug naar de auto die ons meer de bergen in reed en stopte bij een plek waarwij te voet verder gingen. het uitzicht was schitterd maar de weg omhoog doodvermoeiend. Ik heb nog nooit zoveel gezweet in mijn hele leven.We gingen omhoog en dan weer naar beneden op hele smalle glibberige paadjes. Je moest goed uitkijken waar je liep want als je viel, viel je ver naar beneden:D Onze gids vertelde ons veel en liet veel dingen onderweg zien wat heel interessant was. Hij vertelde over de jungle, de mensen, de olifanten en andere dieren! De trekking was 3 uur voor we bij een hele mooie waterval kwamen, waar we lekker in konden zwemmen. Het water was heel koud, maar echt heerlijk na zo'n trekking! Toen waren we al snel bij onze verblijfplaats wat uit een bamboo hut bestond. met zijn alle sliepen we in een grote bamboo hut op hele dunne matrassen. De douche was niet meer dan een piep klein straaltje water van de waterfal. Gezellig met zijn alle bij kaars licht gegeten want om 18:00 is het hier al pikke donker. 22:00 lagen we allemaal al op bed want iedereen was gesloopt. Ik werd alleen om 03:00 wakker met allemaal enge geluiden en geen licht. Dat was ff kut en voelde me toen echt heel eenzaam haha.Toen het licht werd 06:00 viel ik gelukkig weer in slaap tot 08:30 want toen was het tijd voor koffie. Ze hebben echtheerlijke koffie die ze hier zelf maken. om 12:00 gingen we verder met onze trekking.. gelukkig liepen we alleen naar beneden! We stoptenbij een dorpje waar de 2 daagse mensen door een busjewerden opgehaald.. ik heb toen evensterk zitten denken om met hun mee terug te gaan.. want ik was echt gesloopt en wij gingen nu juist weer helemaal naar boven toe. Heb me toch er over heen gezet en ben verder gegaan metonze 3 daagse trekking. Daar had ik na 10- min alleen maar steil omhoog lopen onwijs veel spijt van! Wat was het zwaar zeg.. ik kon wel janken, maarbespaardemijn gids, want die zat eerder al te vertellen dat een meisje steeds irritant begon te huilen enz. haha dus dat was geen optie.. gewoon doorgaan was het motto! Na 3 uur alleen steil omhoog te lopen had we ook wel een uitzicht dat zoooooo mooi was en het weer helemaal de moeite waar maakte om toch door te zijn gegaan.Foto's gemaakt voor het bewijs dat wij1000 meteromhoogzijn gelopen. Deze nacht vernachten we bij lokale mensen die daar hoog in de bergen wonen. Ze warenheel vriendelijk en heel nieuwegierig want er kwamen niet elke dag blank mensenzo\hoog de bergen in.In onze bamboo hut met dunne matrassen konden we heerlijk slapen.De lokaals maakte lekker eten voor ons waar we met zijn alle op een matje gingen eten. Het was heel gezellig en bijzonder om zoiets mee te maken. Die mensen hebben echt helemaal niks maar zijn zo gelukkig met elkaar! We hebben nog wat spelletje gedaan en wat trucs laten zien aan elkaar wat de spanning wat losser maakte! Deze avond wilde ik laat gaan slapen want anders zou ik weer rond 3 uur wakkker worden en niet meer kunnen slapen, dus ik hield mooi iedereen wakker haha! Hebben gezellig wat spelletje gedaan en wat geklets met elkaar! Mijn engels wordt al echt super goed;) 24:00 gingen we slapen en om 03:00 begonnen de kippen enorm hard bij onze bamboo hut te schreeuwen, Echt heel kut, maar ik kon gelukkig vrij snel weer doorslapen. Om 06:00 begonnen alle dieren geluid te maken dus was het wat moeilijker om te gaan slapen. S'morgens weer lekker een bakje koffie gehad en geroosterd brood met jam! Om 11:30 vertrokken we naar beneden richting chiang mai. De tocht naar beneden duurde toch nog 2 uur, maar ik was al lang blij dat het naar beneden was. Beneden aangekomen gingen we lunchen bij een dorpje waar de auto ons op kwam halen. Toen was ik ook echt wel heel erg moe en zat en wilde ik heel graag een warme douche nemen. De terug reis naar chiangmai duurde echt verschrikkelijk lang, waardoor ik hoofdpijn kreeg en een beetje misseliujk werd van het rijgedrag van de chauffeur. Eenmaal aangekomen bij ons guesthouse waar we eerder zaten probeerde we weer een kamer te krijgen en die was er gelukkig nog. Een heerlijke douche genomen na 3 dagen, pizza gegeten en lekker in een comfortable bed gaan slapen tot vanmorgen 10:00. Heerlijk.. had ik echt nodig! Vandaag niks gedaan, alleen lkker gelegen en nu mijn verhaal op mijn site aan het zetten! De aankomende paar dagen gaan we lekker rustig aan doen, want we merken dat we te snel en te veel willen doen en zien. Dat breekt ons echt op! Nu dus alleen rustig aan doen. Maandag gaan we naar Pai waar we heerlijk een paar dagen blijven. Het is daar rustig en klein met mooi uitzicht opo de bergen en veel watervallen. Een prima vooruitzicht!

Zit nu al een tijdje mijn verhaal te typen dus ga nu echt stopppen! Bedankt voor alle leuke berichten, vindt het leuk dat jullie zoveel aan mij denken!

Tot mijn volgende verhaal weer!

Dikke Dikke kus

Reacties

Reacties

Angelique

Heey mop,

Weer super leuk om je verhaal te lezen.. En wat maak je veel mee.. leuk hoor!:-) Snap dat het ook wel veel is en je opbreekt! Nou ff lekker relaxen.. Heel veel plezier verder nog en ben benieuwd weer naar je volgende verhaal!
x x x Angelique

petra

hoi lieve daisy. wat een verhaal, echt leuk om te lezen wat je allemaal beleeft. je zit in ieder geval niet in een saai leventje, maar ik begrijp best dat je nu effe moe bent, dus lekker de rust pakken, dan ben je weer lekker uitgerust en kan je er weer volop voor gaan!!!!!!!!
liefs petra en de restxxxxxx

Laurens

Wat een geweldig verhaal weer. Ben nou toch zeer depri dat ik dit in mijn jeugd niet gedaan heb. Krijg veel zin om meer te reizen.

Groetjes Laurens XXXX

mariska

lieve Dais,
wat was het geweldig om je te zien en te spreken gister! MYla leek het allemaal wat eng te vinden om jou zo te zien maar toen we 'opgehangen' (hoe noem je dat op z'n skypes?) hadden zei ze de hele tijd...Dais, Dais, Dais! Ook vandaag op het dagverblijf zei ze dat, de juffen vroegen al over wie ze het had! Heeft dus toch indruk gemaakt!
Meis, wat maak jij veel mee Zeg! Zo super gaaf! Ben benieuwd naar je foto's. Geniet even lekker van je rust, kom even bij en schrijf nog meer van deze geweldige verhalen! Roy en ik hadden het gister nog over je terugkomst....dat we er al helemaal zin in hadden om je op te halen :)
Je mag alleen nog niet terug komen hoor! Willen Myla eerst Welkom Daisy leren zeggen!
Hele dikke kus van Roy, Myla en Mariska

Nicky en Maaike

he mop!

zo wat een verhaal zeg, wat een drama zo'n tocht! heb je toch maar weer mooi gedaan!! super jo!

jullie doen wel allemaal echt super gave dingen, leuk zeg!

nou we zijn heel trots op je!!

dikke kus van onss en we kijken uit naar je volgende verhaal!!! xxxxxxx

Namisa

Hey Dees,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Ik krijg er zelf ook helemaal zin om al die dingen te gana ondernemen.

xx

Femke

Eey Dais
wat maak jij veel mee zeg, echt super om te lezen!
het is idd goed om af en toe even je rust te pakken, dan kan je er na weer goed tegenaan ;)

kijk uit naar je volgende verhaal!
xX

roy

he dais ik vind het echt super leuk om al jou verhalen zo te lezen.
Ik lig helemaal dubbel, wanneer ik jou berg verhalen lees.
ik ben benieuwd naar de fotos hoe die eruit zien.
hier in nederland zie je ook steeds meer wilde dieren overvliegen.
Het word steeds kouder hier en dan lees je bij jou dat je het zo warm hebt.
Ik ga maandag en dinsdag voor mijn aanhangers rijbewijs. De baas betaald. Maandag heb ik eerst een soort test en dan dinsdag de hele dag rijden en gelijk een examen. duim voor me.
Ik vind het best spannend want ik heb nog nooit met een aanhanger achteruit gereden.
he zus veel plezier heel veel plezier daar.
kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!