Daisyst.reismee.nl

Mijn eerste verhaal in Bangkok!

Hallo allemaal,

Hier is dan mijn eerste reisverhaal vanuit Bangkok, maar ik zal beginnen bij het begin. 11 sept werd ik wakker en realiseerde ik mij dat dit de dag is dat ik voor 3,5 maand wegga! De zenuwen begonnen toen toch echt te komen. 13:45 reden we weg van huis en 16:00 kwamen we aan op de airport van dusseldorf. Hier heb ik mijn tas afgegegeven en hebben we nog gezellig wat met zijn alle wat gedronken! Toen was het toch echt tijd om door die poort te gaan.. het viel me erg zwaar om afscheid te moeten nemen van mijn familie en zeker van Rich. Ik besefte toen pas echt dat 3,5 maand toch wel erg lang weg is zonder hem! Eenmaal afscheid genomen en uiteindelijk door de poort te zijn gegaan kon onze reis beginnen. We konden al vrijgelijk instappen en hadden een goede plek voor de toilet haha. Veel geslapen heb ik niet in het vliegtuig en een filmpje kijken ging ook lastig omdat het scherm zover weg hing. Gelukkig had ik mijn E reader bij de hand en kon ik lekker mijn series gaan kijken! De tijd ging echt onwijs snel voorbij en voor ik het wist was er al 7 uur om, hoog tijd om toch te gaan proberen om te gaan slapen. 10:10 thaise tijd kwamen wij aan op het vliegveld van Bangkok. De warme lucht voelde we gelijk toen we het vliegtuig uitstapte, Heerlijk! Bij de paspoort control kregen we heel gemakkelijk onze visa voor thailand en konden we onze backpack op gaan halen bij de band. Allebei de onze tassen waren er dus konden we richting de grote stad Bangkok gaan om ons hostel in khao san road te vinden. Na een poging te hebben gedaan om met de bus naar khao san te gaan hebben we toch maar voor de taxi gekozen. Binnen 30 min waren we in khao san road en voor onze hostel. Was dat even mazzel! De hostel was vies en smerig en ik dacht waar zijn we nu weer beland.. Het was echt even slikken toen onze deur van onze kamer openging. Heel bangkok was even slikken toen we aankwamen. Het was echt een hele natuurshock! Tas neerglegd en op pad naar een thaise simkaartje met beltegoed om het thuis front te laten weten dat we goed zijn aangekomen. De eerste dag vond ik erg moeilijk, het gemis van thuis en rich en de zoveel veranderingen allemaal hier waren erg zwaar! Gelukkig hebben Dieke en ik ons daarover heengezet en zijn leuke dingen gaanplannen voor de volgende dag! Vandaag moesten we vroeg opstaan, want wehaddenom 08:00 afgesproken ombijeen bike school een ochtend te gaan fietsen door Bangkok heen. Door een nacht met herrie, schuddende bedden en klapperende ramen hadden we zoals je je wel kunt voor stellen niet al te best geslapen en waren we hierdoor ook een beetje te laat bij onze bike school. Dat was geen probleem omdat wij de enige twee waren die met hem mee fietsten vandaag. De fiets tour was erg leuk.. we hebben heel veel gezien. Tempels, kraampjes, arme wijken, rijke wijken, boottocht over de rivier. Heel veel leuks! Lekker gegeten en veel te weten gekomen over Bangkok. Na een lange ochtend/middag hebben we ons terug getrokken in onze luxe hotel kamer met een heerlijk zacht bed om even lekker te gaan slapen. Na het slapen zijn we naar chinatown geweest.. hier zie je niks anders dan alleen maar chinezen, wel echt heerlijk gegeten en lekker rondgeneusd! Hier kwamen we een duits stel tegen die samen met ons terug gingen naar khao san road om wat te gaan drinken. Het was erg gezellig en hebben veel kletst over van alles en nog wat. Heerlijk onder een warme douche gestaan en daarna weer naar het internet cafe beneden om met rich te gaan skypen:D Heb me ouders ook nog even gesproken en dat was wel echt heel erg fijn. Morgen avond worden we opgehaald met de bus en gaan we richting koh tao waar we ons duikbrevet gaan halen! Heb er helemaal zin in!

Tot het volgende verhaal!

Bedankt voor alle leuke berichtjes xxxx

Reacties

Reacties

Angelique

Heey mop,

Leuk om je verhaal te lezen! Snap dat je wel ineens het besef kreeg dat je 3,5 maanden weg gaat/bent! Het is ook wel een tijd, maar je wilt het zo graag en je gaat zoveel leuke, mooie en bijzondere dingen mee maken!:-)Maar fijn dat je het nu naar je zin heb en al leuke dingen heb gedaan zo te lezen.. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal en je moet ff je skype doorgeven, dan kunnen we ook een keer skypen! (Zijn we nog vergeten voordat je wegging..)

Kus xx Angelique

Nicky en Maaike

Hè mop,

Logisch dat we even je draai moet vinden! Het is ook een hele andere wereld hè!

Wat leuk zeg fietsen door Bangkok! Was het geen ramp om daar te fietsen?

Veel plezier de aankomende dagen!

Dikke kuss

Edu

He Daisy, ik hoorde dat de reis goed is gegaan en jullie veilig zijn aangekomen. Chaos daar he dat verkeer? Richard zit hier braaf op de bank barca - milan te kijken haha. Ik kijk uit naar je foto's en nieuwe verhalen. Veel plezier!

Groetjes Edu

Jaimy

Hey Dais,

Je moet ook ff je kaart bijwerken! Volgens dat ding zit je nog steeds in Houten! hehe

x

Femke

He Dais,
wat leuk om je verhaal te lezen!
fijn dat de reis goed is gegaan, ga lekker genieten van alles!
ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's

Liefs Femke

)(&*%%$$#$@ of wel je lieve broer

He dais ik ga niet schrijven dat je een leuk verhaal hebt beschreven ,want dat doet iedereen al.
Maar je hebt wel een leuk verhaal geschreven haha.
Volgens mij mist myla je ook want ze slaapt niet echt goed.
Het werken valt erg tegen na zo'n vakantie en dan ben jij er ook niet wanneer ik myla kom brengen op dinsdag.
He dais ik weet verder niks meer te schrijven ,maar ik vind dat ik het al aardig heb gedaan.
maak er wat leuks van en geniet.
doe dieke ook de groetjes en ik schrijf je snel weer.
Wel vreemd dat ik alleen zo contact met je kan maken.
kus van roy je weet wel die jongen aan je been haha.

petra

ja ja dat is ook niets voor prinses daisy om in zo een chaos terecht te komen,!!!! gelukkig lig je nu in een goed bed en kan je normaal douchen. enne....natuurlijk stap jij gelijk op de fiets, want je komt uit een echt fietsdorp. leuk om te lezen dat je al zoveel gezien hebt. ik kijk uit naar het volgende verhaaltje. x petra

Laurens

He daisy,
Ik heb koh tao op internet bekeken, wat een mooi eiland.
Ziet het er in het echt ook zo mooi uit???
Heel veel plezier met duiken, groetjes je pa en ma

Lisette

Echt leuk om zo wat te horen van je! Oh wat moet dat raar zijn geweest op Schiphol en in het vliegtuig, op weg naar het onbekende...
Maar ik hoorde via Melvin al dat het beter gaat en je het naar je zin hebt. De foto's zien er ook supermooi uit!
Geniet van je avontuur en ik hoop snel weer wat te lezen. X

Lisette

Uhm Dusseldorf..

Jody

Hoi Zusje,

Leuk je gister gesproken te hebben! Hopelijk heb je de toets gehaald:P

Ik bel je snel weer.

Dikke Kus

Dominique

Hee dais ! Wat spannend allemaal ! Leuk om het zo allemaal te kunnen lezen ! Ik blijf je volgen ! En je vind vast snel je weg daar ! Ook erg mooie fotos heb je ero Ik stuur je trouwens nog even een mailtje ;) ik spreek je snel liefs

angelique

super mooie foto's heb je op je site gezet!!

Laurens & Diny

Ha Daisy,
Ik heb het overgemaakt, neem ook een week rust op een lekker strand. Kijk wel uit, zie dat er een storm komt

Kusjes van je moeder XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!