Daisyst.reismee.nl

Vang Vieng & Vientiane!

Hee Hee allemaal,

Even een kort berichtje van mij!

Zaterdag 15 okt vertrokken we al vroeg uit Luang Prabng om naar Vang Vieng te gaan. Vang Vieng is vooal bekend om zijn tuben op de rivieren en het kijken van friends(de serie) in de restaurants! De bus trip duurde 6 uur en we kwamen 15:30 aan. Op zoek gegaan naar een guesthouse en daarna lekker wezen eten want het was alweer tijd voor het avondeten! We hadden een goed guesthouse dat aan de nam song rivier lag en we dus een prachtig uitzicht hadden op het water en de rotsen die erachter lagen. Die avond lekker burgelijk friends gekeken met een heerlijk drankje erbij. De volgende morgen vroeg uit de veren want we wilde wat grotten gaan bezoeken die hier in de omgeving veel te vinden waren. De eerste die we tegen kwamen was erg mooi, maar wel modderig, donker en krap. Waar ik toch niet zo fan van was en ik dus niet helemaal mee ging naar binnnen. Voor de tweede grot moesten we een stuk omhoog klimmen wat zeker de moeite waard was want het gaf een geweldig mooi uitzcht op de stad en de grot was indrukwekkend groot van binnen! Het jammere van de tocht was dat de tourgids ons 20 dollar wilde laten betalen voor zijn diensten, wat echt belachlijk veel geld is en wij hem dan ook een beetje begonnen uit te lachen. Wat hij niet echt waardeerde en er snel vandoor ging en ons boven op de berg achter liet. Dat wasecht een kut streek. We zijn gelukkig goed benednen gekomen en zijn er gauw vandoor gegaan.Later begrepen we dat dat allemaal illigale handel is en ze zo touristen proberen geld afhandig te maken.Gelukkigis het hem bij ons niet gelukt:D De volgende grot die we op het lijste hadden staan waar we graag heen wilde konden we niet vinden en hebben we anderhalve uur voor gelopen. Toen besloten we maar om terug te gaan want we hadden geen zin om in het donker terug te lopen. Op de terug weg kwamen we een tuktuk tegen met 2 franse mannen die zo vriendelijk waren om ons mee te nemen naar de stad, wat ons weer anderhalf uur terug lopen minderkoste. Bijeen travel bureau hadden we geregeld dat we de volgende dag een hele dag tour zouden doen met kajakken,tuben en grotten bezoeken. Maandag morgen moesten we dan09:00 uur daar bij het bureautje zijn waar we geboekt hadden zodat we vanaf daar met de tuktuk ennog 5 andere kondenbeginnen aan onze tour! We zaten met nog 3 andere nederlanders in de groep, wat wel echt iets wil zegge over hoeveel nederlanders zo'n reis maken naar azie. Het was een gezellig groepje. We begonnen met kajakken naar de andere kan van de rivier om daar wat grottten te bezoeken en naar de grot gingenwaar we gingen tuben. Tuben is op een grote band(donut vorm) op het water te drijven en je mee te laten nemen door de stroming. Het was echt super gaaf om in de grot te tuben. Het was super donker en je moest een touw vast houden om zo verder te gaan. Daarna hebben we lekker geluncht en zijn we terug gelopen om te gaan kajakken op het wilde water. Soms was het heel spannens want ik zat samen met Dieke in een kajak wat we nog nooit hebben gedaan beideen danook noghelemaal zelf moesten bedienen. Het ging heel goed maar af en toe stond het zweet me wel op mijn voorhoofd! Na een tijd te hebben gevaren gingen we ergens langs de kant waar veel barretjes stonden wat drinken. Het was een gezellig sfeertje.. goede muziek en een lekker warm kampvuur, wat wel evennodig was want het was die dag niet zo heel erg warm. Weer verder met het kajakken tot weweer terug in het stadje waren om 17:00. Afgesproken methet groepje om die avond gezellig wat te gaa eten en drinken.Het was erg gezellig! De volgende dag dinsdag wilden we zelf nog gaan tuben maar het weer zag er niet echt heel goed uit en er waren heel weinig mensen die ook gingen dus besloten we maar om niet te gaan. Toen zijn we naar de grot gegaandie we eerder wilde bezoeken maar niet konden vinden. Het was eenveel grotere grot met verlichting binnen wat echt heel mooi was. Het uitzichtop de stad vanaf de ingang was ook erg mooi en de rivier die daar liep was zo helder blauw dat ik er wel uren naar kon kijklen zo mooi! Echtheelgaaf! Verder hebben we die dag niet veel gedaan, lekker relaxen op het teras met een goed boek en een heerlijke shake. Woensdag 19 okt werden we09:30 opgehaald bij ons guesthouse in Vang Vieng om naar Vientiane de hoofdstadte gaan. 14:00 kwamen we aan in de hoofdstad en ging onze zoektocht weer verder naar een guesthouse zoeken, waar we een hoop hebben geziendie echt heel smerig waren. Nade 4de kwamen we bij Mixay guesthouse wat er prima uitzag en we eindelijk onze tassen konden droppen. Gauwnaar de immigration officeom ons visum voor vietnam te regelen want die ging om 16:00 dicht en het was 15:50. Toen we er op tijd waren stuurde ze ons door naar de Vietnamconsulaat om het daar te regelen.Dat konden we niet vinden dus hebben we onze visum maar bij een travel bureau aangevraagd. 2 dagen en 50 dollar lichter hebbenwe ons visum geregeld en kunnen we hem vrijdag ophalen. Door alledrukte waren we helemaal vergeten te eten en hadden we beren honger dusgingen we om 17:00 vast avond eten. Een heerlijk italiaan broodje gehad met allles erop eneraan voor maar 2 dollar:D Alles is hier zooooo goedkoop echt niet normaal.S'avonds kwamen we de 2 nederlanders Joost en Sanne tegen die we eerder inVang Vieng hadden ontmoet. Gezellig met nog 2 andere wat mee gedronken bij een leuk druk cafeetje dat helemaal boven op een gebouw lag. Wat ook nog uitzicht over de mekong gaf. Donderdag hebben we een beetje het stadje verkent en zijn we langs wat marktjes gelopen waar ze echt vanalles verkopen. Heb mijn foto's op een dvd gezet voor backup. Had al 1100 foto'sgemaakt dus dat wordt een groot foto boek straks! We hebben lekker sushi als avond eten gehad waar ik echt onwijs veel zin in had en ik echt mis in Nederland (verslaafd). Super lekker! Daarna weer afgesproken met de andere omwat te gaan drinken, maar die konden we helaas niet vinden. Wat jammer was. Bus ticket geregeldom naar Pakse te gaan vrijdag avond en daarna op skype gezeten. Vanmorgen vrijdag 21 okt moesten we 12:00 uitchecken uit onsguesthouse waar we onze spullen wel achter konden laten want vanavond om 19:00 worden we daar opgehaald om naarPakse te gaan wat helemaal in het zuiden van Laos ligt.Hier willen we nog anderhalve week in de omgevingblijven voordat we naar Vietnam gaan waar we in Hue beginnnen en zo naar het zuiden van Vietnam gaan.De tijd gaat echt onwijs snel en het lijkt steeds sneller te gaan naar mijn idee! Over anderhalve week zitten we alweer in ons 3de land. Straks ons visum ophalen voor Vietnam waar ik heel erg benieuwd naar ben of het allemaal wel klopt haha. We zullen zien!

Ik ga nu lekker lunchen want mijn buik rommeld! Jullie berichten zijn echt super leuk om te lezen elke keer, het idee dat er zoveel mensen een soort van met mij mee reizen is echt super leuk! Bedankt voor alle leuke reacties!

Liefs Daisy

Reacties

Reacties

mariska

Het is weer helemaal geweldig om te lezen! Heb net roy gebelt dat je weer iets op je site hebt gezet en hij kan niet wachten tot hij thuis is :) Echt Dais, ik ken een heel andere Roy nu. Hij kijkt heel vaak op je site, houd bij waar je bent en als je wat op je site zet dat gaat hij er helemaal voor zitten hahaha zo grappig. Hier gaat alles goed. Roy heeft zijn B rijbewijs gehaald en ik heb nog steeds geen baan :) Myla heeft een stukje hoornvlies van mijn oog afgekrapt met haar nageltje dus nu loop ik heel voorschut met zo'n pleister op mijn oog. Ik ga echt niet naar buiten dit weekend hahahah...
Nou lieve Dais, nog veel plezier en ik wacht op je volgende verhaal.

laurens

Daisy, leuk dat het zo voorspoedig gaat met je en Dieke. Elke keer als ik je verhalen lees waan ik mezelf in azie. Ik ben nu alweer benieuwd naar nieuwe verhalen of foto's.
Groetjes XXX

diny

weer een mooi verhaal. laurens mary ,hendrik en de rest waarmee we in mei op vakantie zijn geweest in turkey.zijn op televisie geweeest, het is een programma over reizen en wel van correndon een artiesten reis. we liepen in polonaise door het beeld.leuk om je zelf te zien. tot de volgende keer.

diny

zaterdag zijn we naar de verjaardag van hans geweest in almelo,hun kinderen,willieen marian fam:van astrid,en hun buren waren er. het was gezellig.carmen had een heel mooi buikje.en ik heb kennis gemaakt met haar vriend, lijkt me een leuke jongen/man.woensdag gaan margreet en ik naar emmen dagje dierentuin. vandaag was het oma dag ,het was weer gezellig .het schijnd dat een kind rond de twee jaar ,in een peuter puber fase zit. myla dus ook ,alles is nee,nee en nog is neeeeeeeee. moeilijk . dikke kus ik bel je weer.

Ria van Gestel

Wow, ik ben weer onder de indruk van je reisverslag. Ik sta er versteld van wat je allemaal doet, daar in het verre azie. Hoe je ook alles opschrijft, je proeft hier helemaal hoe mooi en bijzonder het is. Heerlijk genieten van alles wat je ziet en tussen door lekker relaxen. Spannend om nu al weer een ander land te gaan bewonderen. Ik ben benieuwd hoe je daar allemaal gaat ondergaan. Wat is nederland dan saai zoals jij alles daar beleeft. De temperatuur begint te dalen.. ene dag koud, dan weer zon, maar toch ook geregeld regen en daar wordt je niet echt vrolijk van. Oh was ik ook maar daar ;-)

Stefanie

He Lieverd,

Wat leuk om je verhalen zo te lezen.! Ik leef helemaal met je mee en probeer me in te beelden hoe het er daar uitziet.!!;) en hoe je alles daarzo beleefd echt helemaal geweldig.! Ik zal dan graag daarbij willen zijn om dat mee te maken..!! Hier gaat alles goed, Al wat bijgekomen van alle drukte van de afgelopen weken..!! De houdewarming en verjaardag was helemaal leuk..!! Dank je wel voor je berichtje helemaal leuk dat je aan me dacht.! Super! Schat veel plezier daar en geniet van je mooie tijd daar!! Dikke kus

Anja

Hey Daisy! Wat een leuke verhalen tot nu toe! En je foto's zijn ook superleuk om te zien! Fijn dat jullie je goed vermaken daar, maar ja, er is ook zoveel te zien en te doen! Mijn verlof is vorige week ingegaan en het aftellen is begonnen.. :-) Hele fijne reis verder en ik kijk uit naar je verhalen vanuit Vietnam! xx

Maike en Remondo

Hee Daisy,

Wat heerlijk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken! Wordt weer helemaal teruggeslingerd naar de tijd dat ik zelf lekker aan het reizen was, wat doe je me aan? :P hahahah. Hoop dat je geniet van de tijd die je nu hebt, want voor je het weet is het voorbij! Neem alles in je op en maak heel veel foto's!! We zijn benieuwd naar je volgende verhaal en foto's!!!

Liefs,

Maike en Remondo

Jerry

Heey Dais,

Echt super om te lezen wat jij daar allemaal aan het doen bent en dat je het zo leuk hebt!
Iets wat je al een tijd wilde en nu ook echt werkelijkheid is. Ik ben wel een kleeeein beetje jaloers hoor haha.
Geniet van alles!!

X Jer

Ellen

Heey meis,

Wat een leuke verhalen en foto's! Ziet er echt super uit, volgens mij vermaak jij je wel:-) Heel veel plezier nog en geniet ervan!! Veel liefs xxxx

diny

hai dees.ik hoorde van jody dat je vandaag op skype was ,maar helaas moest ik werken. morgen bel ik je weer. ik kwam juf ineke van klavertje vier tegen en moest je de groeten doen en heeeeeeeeeeeeeeel veel reis plezier. ook krijg je de groetjes van margreet ,op het rond is kermis,ben nog even geweest met een collega .en heb mijn favoritie spel gespeeld. dikke knuffel diny.

petra

zo dat is weer een mooi verhaal, en tja als je schrijft dat de tijd vliegt dan kan je het alleen maar ongelofelijk naar je zin hebben, en zo klinkt het ook. ik maakte me wel even boos hoor over die gekke gids, die jou zo boven op de berg hebt laten staan, maar haaaa hiiii hij had geen geld en natuurlijk kom jij ook zonder hem naar beneden!!!! nou meissie zo wilde ik ook wee effe van me laten horen. geniet maar mooi vandit avontuurlijke leven, want je weet het duurt maar even. byeeeeeeeee xxxxxxxxxxxxxxxxxpetra

Hetty

Hey, die Dais, wat maak jij veel mee meid !!!!!!!!!!!!!!!
Dit is een belevenis om nooit meer te vergeten en fijn dat je het zo naar je zin hebt. Dat kan ik niet van Jack zeggen hoor want die loopt te mekkeren, hahahaha.
nee hoor meid, geniet er nog maar lekker van want voordat je het weet ben je weer terug in het koude kikkerlandje. Heel veel liefs met een dikke knuffel X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!