Daisyst.reismee.nl

Mekong Delta tour, Kampot en Sihanoukville!

Hallo hier weer een verhaal van mij:D

Het gaat super goed met me en ik geniet nog steeds van alle dingen hier! Het aftellen is nu echt begonnen want over 12 dagen ben ik weer thuis! Daar kijk ik erg naar uit, maar eerst nog even terug naar waar ik geeindigd was met mijn verhaal in HCMC!

De mekong delta tour viel een beetje tegen want we zaten meer in de bus en de boot dan dat we wat zagen en deden. De floating market en de floating village op de mekong waren er leuk om te zien.Ook veel leuke mensen ontmoettijdens de tour.Zondag 20 nov was de tour afgelopen en wilde wij de bus naarHa Tien nemen om daar de grens over te gaan naar Cambodja. Helaas na een tijdje gewacht te hebben kwamen ze ons vertellen dat de bus niet reed vandaag en dat we morgen maar moesten gaan. Vervelend maar het is neit anders weer terug naar het hotel waar we zaten om daar nog een overnachting te blijven en de volgende morgen 08:00 de bus te pakken.

Deze keer reed de bus wel alleen wel een stukje later als gepland. Rond 12:00 kwamen we aan in Ha Tien waar we met de scooter opgehaald werden om naar het reisbureau te gaan. Daar aangekomen hebben we een ticket naar Kampot gehaald wat in het zuiden van Cambodja ligt. 13:00 kwam de bus al en 16:00 kwamen we aan in Kampot. Bij de grens heeft het een hele tijd geduurd met alle paspoorten en visa's. Ze hadden ons afgezet bij Kampot guesthouse wat er leuk uitzag en dicht bij het kleine centrum ligt. De kamer was groot en schoon en daar hou ik van. Wat gegeten en het dorpje ingeweest. Het was niet groot en je kon er neit veel doen maar de sfeer was er rustig en mooi! Veel mooie franse gebouwen.

De volgende dag 22 nov alweer lekker uitgeslapen want we moesten tijdens de tour steeds voor 06:00 ons bed uit haha. Ontbeten en daarna naar het markje geweest. Bijzondere markt waar ze echt weer vanalles verkochten. Het was die dag wel erg warm en dus ook binnenin de markt was het bijna niet uittehouden. Lekker verkoeling opgezocht bij het water. Wat gedronken en een heerlijke zelfgemaakte brownie gegeten bij een lief oud vrouwtje. Toen met de tuk tuk de omgevingen debuitenwijken rond gereden. Ook hier is alles zo mooi groen en werken de vrouwenhard in de rijstvelden. De kinderen spelen leuk met touwtjes en slippers en zwaaien heel enthousiast naar je als je langs komt rijden. Iedereen is hier heel erg vriendelijk. Terug bij het guesthouse had rich laten weten dat dietrotse oom is geworden van nichtje Maud!Wat een schatje is het zeg. Daarna met pa en ma enkleine myla afgesprokenop skype om even bij te kletsen. Myla vondhet op het begin een beetje engmij op decomputer te zien maar nuis ze helemaal gewend. ze vind het zelfs helemaal geweldig als ze me weer ziet. De computer dat ben ik hihi! Jody kwam ook nog even kletsen. S'avonds lekker gegeten en gezellig wat gedronken.

De bokor tour gingen we woensdag doen want dat stond als highlight aangeschreven in mijn boekje. Hele hoge verwachtingen had ik ervan. Het was een soort spookachtig oord hoogin de bergen waar mooie oudespookachtige gebouwen stonden.Het viel toen even flink tegen toen wezagen dat we met alle gebouwen bezig waren om het repareren.Geen mooi gezicht dus, jammer. Het uitzicht zo hoog in de bergenwas wel echt adembenemend en was er dus toch nog iets leuks aan de tour ;) Eind de middag zouden we ook een boottocht maken over de rvier om de zonsondergang te zien. Datwas erg mooi en maakte mijn dag weer helemaal goed! Dieke wilde toen toch ook wel die over heerlijke zelfsgemaakte brownieproeven dus weer terug naar het bakkertje:D

Donderdag vertrokken we naar Sihanoukville wat aan hetzee lag en je heerlijke stranden had.Het guesthouselag aan het water en nog geen 100m stond ik op het strand. Heerlijk! Eerst naar het centrumom wat te eten en op zoek te gaan naar een duikschool waar ik kan gaan duiken:D Het desmaak van het duiken helemaal te pakken. Gelukkig had je hier veel duikscholen ende eerste waar ik naar binnen liep was gelijk de goede en heb ik geboektvoor 2 duiken.De mede eigenaar was ook nederlands en dat is altijd fijn. De plaatjes waren heel mooi en ik had er onwijs veel zin in.De volgende dag zou ik om 15:00 de boot pakken naar een eiland waar ik de volgende dag dan zou gaan duiken.

Nadat alles geregeld was op naar het strand! Mijnnagels en teennagels laten doen en een vriendschaps armband gekrgen van een hele lieve cambodjaans meisje.Een duik inde zee genomen en lekker weer in mijn boek begonnen. Wat eenvervelend leven heb ik toch;)

S'avondsaan het strand gegeten waar je voor 3 dollar konBBQ'en. Heerlijk was het en cheap. Jammer was dater tijdensdat je aan het eten bent steeds bedelaars,kinderen, verkopers langskomen omgeld te vragen of eten. Heel lekker zat ik daar dus neit. Datis hier wel heel erg in Cambodja jammer genoeg en daar ben ik ookbest wel van geschrokken.

Overheerlijke masage genomen, de beste kan ik wel zeggen. Nog een cocktail gedronken en naar bed.

Vrijdag uitgeslapen, ontbeten en tas ingepakt om meetenemen naar de duikschool waar ik hem daar laat liggen. Nog naar het Otres beach geweest, wat het mooiste strand scheen te zijn en ze hebben niet gelogen. Het waser geweldig mooi en rustig! Nog 3 leuke reizigers ontmoet waarvan 2 uiteraad weer nederlands waren. Jammer genoeg moest ik 14:00 weg om nog even te eten en naar de duikschool te gaan om vanuit daar naar de boot te gaan dienaar het eiland gaat. Het was 2 uur varen met de boot naar het eiland. Toen was het al 17:00 en begon het al kouder en donkerder te worden. Ik was met nog een duitse jongen de enigste die gingen fun diven. Er zaten op het eiland wel heel veel vrijwilligers die onderzoek doen op het eiland naar vissen en koraal. De duikgids liet ons verblijfplaats zien die er erg goed en nieuw uitzag. Verder de plaats waar hun altijd eten en waar je eten en drinken kunt halen. Het eiland was wel erg groot maar het gedeelte waar wij zaten was maar 1 klein straatje. Gezellig kennis gemaakt en met zijn alle wat gegeten en gedronken. Later liet de organisator mij boeken zien met vissen die we tijdens het duiken tegen zouden kunnen komen. Dat was heel interesant en indrukwekkend want zelf zou ik nooit zo erg op details letten. Dat ga ik dus nu wel doen. Dehemel was mooi verlicht met wel duizende sterren.In mijnhangmatjebovende zee kijkend naar de sterren, geweldig!

Heerlijk geslapen met defrisse zee lucht en de golven die ik steeds hoorde. Moest mezelf douche met een emmetje uit een grote bak met water hihi back to basic! Het weer zag er allleen niet zo goed uit voor het duiken. D gids keek mij ook al wat teleurstellend aan en ik zag de bui al hangen:( Ontbeten in de grote hut met de rest waar de gids even navraag ging doen of we wel konden duiken met dit weer. het was heel winderig en de golven waren daardoor erg hoog. De eigenaar die op dat eiland woond zei dat we aan de achterkant van het eiland wel konden gaan duiken. hij beloofde dat we ook daar veel vissen en koraal zullen gaan zien. Alles klaargemaakt en gepast om mee te nemen aan boot. De gids, de duits jongen en 2 meiden van het vrijwilligerswerk gingen mee duiken. De gids had ook nog een onder water camera meegenomen om mooie foto's van mij te maken;)

Aangekomen op de plaats van bestemming gingen we het water in. Je voelde wel dat er wat stroming stond. De duitse jongen en ik waren buddy's, zo noem je dat. Dan moet je altijd goed bij elkaar blijven voor als er iets mis mocht gaan. Naar beneden zag het er somber uit want de zichtbaarheid was heel slecht en het water heel troebel. Hoe dichter we naar de rif zwommen hoe beter het werd. Het was weer geweldig mooi zoveel vissen en koraal in heb gezien. prachtig, ik was echt aan het genieten. De gids liet ons ook veel bijzondere dingen zien. Die waren we op een gegeven moment wel even kwijt maar vonden we later weer terug haha. Na 50 min te hebben gedoken gingen we weer naar boven aan boord van de boot. De volgende duiklocatie lag om de hoek dus daar gingen we heen. Aangekomen alles weer aangedaan en het water in. De stroming was nu wel heel erg. Toch naar de beneden gegaan. Mijn buddy zat toen nog even vast aan een touw waaruit ik hem hielp en hij zo naar beneden ging zonder mij. Ik snel ook naar beneden maar zag niemand meer, gelukkig zag ik toen luchtbellen naar boven komen onder mij dus ging ik snel daarheen en kwam ik weer bij de groep terecht. We hebben geprobeerd om naar de rif toe te zwemmen maar de stroming was veelste sterk en dus besloot de gids weer naar boven te gaan. We waren een heel stuk verwijderd van de boot af haha. De boot kwam ons gelukkig wel ophalen en bracht ons toen weer naar dezelfde plek waar we als eerst doken. Alleen dan aan de andere kant. Hier was de stroming veel minder gelukkig en konden we weer fijn duiken. Het koraal was wel iets minder maar heb hier wel veel meer bijziondere vissen gezien dus weer erg geslaagd! Terug naar de boot en het eiland waar we verbleven gingen we lunchen en vervolgens weer aan boord van de boot om terug te gaan naar Sihanoukville. 15:00 vertrok de boot en 18:30 kwamen we aan, even een ommetje gemaakt om nog andere op te halen. Dieke zou tussen 17:00 en 18:00 op mij wachten en anders was ik nog een nacht op het eiland, maar omdat het wat uitliep was ze al weg. Zelf een kamer genomen want ik wist ook niet waar zij zat. Mijn spullen opgehaald bij de duikschool en mijn logboek bij gewerkt. Alweer 9 duiken gedaan:D

Wat gegeten en gedronken bij mijn guesthouse the big easy waar heell veel engelsen zaten. Langs de supermarkt gegaan en op internet geweest waar ik toen toevallig dieke en de rest die ik toen bij het otres beach ontmoet had tegen. Gezellig bijgekletst en wat gedronken.

2 van de 3 gingen morgen vroeg weg naar phnompenh en Bobo denederlandse jongen bleef nog even. Heerlijk geslapen op mijn eigen kamertje in mijn eentje nazo'n langetijd. Het was echt heerlijk! Niemand om mij heen als ik wakker wordt alleen ik:D Later afgesproken met dieke en bobo om teontbijten en naar het otres beach te gaan. Eigenlijk zouden weweer samen opzoek gaan naar een 2pers.kamer maar ik besloot om nogeen nachtje alleenop deze kamer te blijven.Met de tuk tuk naar het strand die daar ook op ons bleef wachten tot we weer terug wilde. Bedje genomen bij het rustige gedeelte en lekker wezen zonnen. Tot 17:30 hebben we heerlijk op het strand gelegen en naar de zonsondergang gekeken die in het water verdween. Terug in het stadje gedoucht en lekker gegeten met zijn alle. Op skype geweest met mijn liefie, ouders, broer, maris en myla en toen nog een heerljk masage genomen om sihanoukville niet meer te vergeten want de volgende dag gaan we naar Phnom Penh de hoofdstad van Cambodja!

Ik schrijf snel weer verder! Nog even en ik ben weer thuis:D

Bedankt!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reacties

Reacties

JOdy

Hallo,

Wat klinkt het allemaal toch mooi! Geniet nog van de laatste 12 dagen...

Ik heb je een mail gestuurd!

Dikke kUs JOdy

Richard

Hey moppie,

Weer een leuk verhaal om te lezen! Je maakt zoveel mee dat ik het amper allemaal bij kan houden haha;) maarja, nog ff en dan ben je weer in NL en dan hoor (en zie) ik genoeg van je super reis!

Tot snel!

Dikke kus van mij

Hetty

wat kan jij leuk schrijven zeg !!!!

Laurens

Daisy wat leuk dat je ook wat alleen doet, zie je snel weer op skype of thuis. Het aftellen is nu echt gegonnen

Ilona

Hoi Daisy,

Hele mooie en uitgebreide verhalen heb je geschreven, echt leuk om te lezen. En ook super leuke foto's!
Geniet nog even uitgebreid van je laatste dagen want dan kom je weer terug in het koude kikkerlandje van ons. Maar wel met veel warmte van iedereen om je heen:)
Ik wil je alvast een hele fijne thuiskomst wensen! Ik kan je namelijk niet komen verwelkomen omdat ik dan net in mexico op vakantie ben. Maar we spreken elkaar daarna!
Heel veel plezier nog!
Veel liefs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!