Daisyst.reismee.nl

Nha Trang, Motortocht, Dalat, Mui Ne en Ho Chi Minh!

Hallo allemaal,

Van Harte gefeliciteerd pap met je jonge leeftijd alweer;)!!!!!

Even een kort verhaaltje van mij!

Dinsdag 8 nov: In Nha Trang zijn we nog met een party boot tocht verschillende eilanden gaan bezoeken, waar je kon snorkelen, aquarium bezoeken, Karaoke en dansen en aan het strand kon liggen. Het was een gezellig dagje waar we ook 7 meiden ontmoet hadden waarvan 4 uit Nederland. Daar gingen we die avond gezellig wat mee drinken en stappen bij een beach club!

Woensdag 9 nov: Hebben we lekker uitgeslapen en heb ik mijn spullen die ik gekocht heb op de post gedaan op weg naar nederland! Ik heb mijn adres zo vaak op moeten schrijven dat het niet mis kan gaan! Daarna naar het strand gegaan om een kleurtje op te doen. het verbaasd me nog steeds hoe wit ik kan zijn na echt 2 maanden alleen maar in 30 graden met volop zon te hebben gelopen:( Ach ja toen was het natuurlijk ook nog bewolkt. Toch lekker gelegen hoor;) In de avond een hot stone masage gedaan wat toch wel erg HOT was hihi! Heerlijk genoten om de volgende dag fris en fruitig achterop de motor te gaan!

Donderdag t/m zaterdag: Dan was het toch echt daar. De motor tocht van 3 dagenvan Nha Trang naar Dalat begon. Eerst nog even goed ontbeten voor we achterop stapte.Daar gingen we, het was wel even heel erg vertrouwen hebben in mijn man Bihn waarbij ik achterop zat! Hij reed goed en lette ook goed op de weg. Zodra hij dacht dat er gevaar was toeterde hij al ruim van te voren. Dat gaf mij een heel goed gevoel, de andere bestuurder werdener waarschijnlijk gek van haha! We gingen algelijk de bergen inwat een prachtig uitzicht gaf op de stad.Onzeeerste overnachtig zou in Ban Ma Thuot zijn wat 200 km rijden was. We stopten onderweg regelmatig en hij liet ons van alles zien. we hebben gezien hoe zestenen makenvan modder enhoe stieren aan het werk waren in de rijsteveleden. De rijstevelden waren groot en mooi groen. Het uitzicht was prachtig mooi en het weer was geweldig voor een dagje op de motor! Lunchen en avond eten deden we bij lokaal tentjes waar ze super lekekr eten hadden zo heel weinig! geweldig dus. Het hotel waar we de eerste nacht verbleven zag er erg goed verzorgt uit. En wij maar denken dat we ergens in een grot op de grond moesten slapen;) Het was dus een geweldige eerste dag. De twee mannen Bihn en Son waren ook heel erg behulpzaam en lieten ons veel zien en vertelde ook heel veel.

De tweede dag gingen we naar laklake waar we ook overnachten in een resort aan het water! Onderweg hebben we weer de leukste maar ook gekste dingen gezien. Zo vervoeren ze hier echt alles achterop de brommer. Ik heb kippen, eenden, varkens, honden, eieren, bananen, ander soort groot fruit voorbij zien komen. Ook zijn we naar een huis gegaan waar de noedels maakte en hebben we bij een waterval in een klein beekje gezwommen waar het water glas helder was. Lekker wat lauw water met een prachtige groene omgeving. Geweldig rustig met veel vlinders die om je heen vliegen. Koeiensoep gegeten terwijl ik tegen een kleine dooie koe op een stang aankeek. Onderweg door koffievelden gereden en gezwaaid naar alle kinderen die helemaal blij waren om ons te zien. Op het laatst reden we richting het meer door super mooie groene rijstevelden met allemaal vietnamezen die daar aan het werk waren! aangekomen bij het resort met het uitzicht op het meer was ik helemaal om. Zo'n mooi uitzicht.

De derde en laatse dag gingen we hoog de bergen in naar Dalat. 1500m de bergen in. Onze eerste stop was bij een olifanten plaats waar je een ritje kon maken op de olifant, maar ik hield het bij bananen geven. ZE zagen er goed uit en hun huid voelde nog steeds heel gek aan. Wat een enorm grote beesten zijn het toch! Die poten wil je neit op je hebben. Omhoog en weer omlaag gingen we via haarspelt wegen dus dat was leuk. Heel veel weer gezien zoals drijvende huizen op bamboo op het water waar mensen echt met hun hele familie wonen en nog super gelukkig zijn ook. Prachtig om te zien hoe de vrouw eten klaar aan het maken was voor haar kinderen! BIj de olifanten waterval geweest waar we via een leuk spannend weggetje naar beneden gingen om onder de waterval te gaan staan. Heel cool met allemaal regenbogen om je heen! Nog de Grote happy buddha gezien en daarna doorgegaan naar een fabriek waar ze zijde maken. Zo indrukwekkend hoe ze dat maken en waarvan. Het waren eitjes van marmotten die ze helemaal los maakte en daarvan zijde maakte. Echt bizar! Wel heel mooi! Ons laatste stuk naar Dalat werd ineens een heel stuk kouder. Ik moest even mijn tshirt met lange mouwen aandoen, terwijl ik 3 dagen alleen in een korte broek en shirt achterop zat. Met helm uiteraad mam;)

Toen was het tijd om afscheid te nemen van Bihn en Son, wat wel een beetje gek was want je hebt toch de afgelopen 3 dagen met elkaar gezeten! geknuffeld en nog even in hun boekje geschreven over hoe geweldig de tocht was. Het echt heel erg genoten van alles en vond het jammer dat het erop zat! Je ziet echt een hele andere kant van Vietnam!

Die avond in Dalat was het gewoon echt koud. 18 graden hihi maar voor ons koud want dat waren we helemaal niet meer gewend! Naar het markje geweest en nog gezellig wat gedronken en gegeten. Toen lekker onder de warme douche om warm te worden:D

Zondag 13 nov: We vonden het wel best om door te gaan naar Mui Ne en Dalat niet verder te bezoeken. Er was toch neit zo heel veel te doen. 12:30 ging de bus naar Mui Ne wat aan het strand ligt en we lekker een paar dagen strand gingen doen. 17:00 arriveerder we en moesten we nog opzoek naar een hotel. Alles was redelijk prijzig maaruiteindelijk hadden we iets goedkoops gevonden. Er zat ook een heerlijk restaurant bij hetGuesthouse waar je lekker kon eten! Dat gingen we dan ook gelijk doen want we hadden trekvan het reizen gekrgen. Samen met nog een engelse jongen Graiggingen we eten. Hij had de pork bestelt en ik de chicken maar hij had de mijne al opgegeten omdat hij dacht dat die van hem was (het eten brengen ze heir nooit tegelijk).pork en chicken is ook wel bijna hetzelfde;) Maja het was maar goed ook want die van hem was ontzettend lekker en de chicken viel flink tegen haha. Had ik even geluk. Daarna een skype date en naar bed!

Maandag uitgeslapen en ontbeten om daarna heerlijkde hele dag naar het strand te gaan. Dat viel evenvies tegen toen ik naar het strand keek wat super smerig was met allemaal rommel. Ze hadden niet eens bedje op het strand liggen, alleen de bungalows die daaraan zaten. Gelukkig mochten we gratis gebruik maken van de bedjes van de bungalows! Het water wilde je niet ingaan vanwege dat je eerstover een vieze rommel of troep moest stappen. Het waaide wel lekker en de geur van zout zeelucht wat al heerlijk! Om 15:30 hadden we afgesproken om naar de duinen te gaan.Dat schijnt hier in Mui ne erg mooi te zien. Met de jeep er naar toe gebrachtdoor een guide die ons eerste de witte duinen liet zien. Toen we aankwamenwist ik niet wat ikzag. Het leek wel of ik in Africa was midden in dewoestijn. Het was zo mooi groot enhet zand was zo witter dan wit! Ik voelde me echt een groot kind dat in een grotezandbak aan het spelen was. Zo gedroeg ik me ook hihi! Het was heel gaaf! Na de witte duinen gingen we naar de rode, Die waren iets kleiner maar nog steeds erg indrukwekkend. Jammer genoeg begon het al donker te worden en waren we net niet op tijd voor de mooie zonsondergang. Jammer! Weer terug met de jeep naar het Guesthouse waar we gelijk onze kaartjes voor Ho Chi Mihnhebben gekocht. We vonden 1 dag mui ne toch wel meer dan genoeg. Gezellig gegeten en gedronken in het stadje waar live muziek was. De man die zong was echt heel erg goed!

Dinsdag stonden we 08:00 al klaar om naar Ho Chi Minh te gaan met de bus. Het was 5 uur rijden met de bus. Aangekomen in de grote stad werden we al gelijk omringd door taxi chauffeurs en motortaxis! Wijnamen een taxi om naar ons hotel te komen die we hadden zien staan in het boekje.Heelvreindelijk en gezelligbracht de taxichauffeur ons er naar toe, ong 15 min rijden.Later kwamen we er achter dat het nog geen 100m lopen was van de plek waar we afgezet waren:Phaha

De stad was groot en chaotisch, heelheel heel veeeel scooters en brommers rijden hier! Je moet de weg maar oversteken en hopen dat je niet aangereden wordt. Tot nu toe gaat het noggoed! Langzaamlopen dan rijdenze wel achter je langs zeggen ze hier allemaal;) veel verkopers wel waar ik helemaal gek van wordt maardat hoort erbij he!In de avond zijn we naar een water poppet show geweest wat heel erg hot is in vietnam. Het was echt super leuk! Allemaal poppetje die zich in het water via een stok dat wordt bedient zichmooi bewegen. Mooie zang en instrumenten worden gespeeld op de maat van de poppetjes. Heel leuk om gezien te hebben. Leuke klein marktje waar ik een ketting heb gekocht. Lekker eten en drinken kan je hier zeker ook,maar zijn de prijzensoms wel wat aan de hoge kant.

Woendag naar chinatown geweest en de tours naar de Cu Chi tunnels en de mekong delta geboekt. We gaan een 3 daagse mekong delta tour doen waar we eindige in Chau Doc. Vanaf daar gaan we naar Ha Tien waar we de grens overgaan. In de avond hadden we met wat bekende die we in Hue en Hoi An ontmoet hadden afgesproken om wat mee te gaan drinken. Het regende gister avond heel erg hard dus de paraplu moest op gezet worden. gelukkig duurde het niet zo lang. Het was leuk hun alle weer te zien en hebben dan ook gezellig wat gedronken met zijn alle. Nog naar een populaire discotheek gegaan waar je allemaal opgemaakt barbie vietnamezen met oude mannen erom zag. Vies! Wel erg leuke muziek. De prijzen waren nog duurder dan in Nederland haha maar zker de moeite waard;) Het jammere was alleen dat we er vanmorgen weer vroeg uit moesten om naar de Cu Chi Tunnels te gaan.

07:00 ging de wekker alweer want 07:50 moesten we verzamelen voor het reisbureautje. Het duurde 2 uur om naar de Cu Chi Tunnels te gaan en het eerste uur was alleen al om de stad uittekomen. Daar aangekomen werden we wat geinformeerd en moesten we onze guide volgen. Het ging allemaal erg snel en de informatie was wat aan de kleine kant. Welindrukwekkendedingen gezien en gehoord van de guide.De tunnels waren super smal, je kon echt niet geloven dat hier 3 generaties hebben geleefd om te overleven van de oorlog tegen de americanen! Op de terug weg stopten ze bijhet museum van de oorlog waar je uit kon stappen om daar naar binnnen te gaan. Ik had besloten om niet te gaan. Van de verhalen die ik had gehoord van andere die wel zijn gegaan en wat voor vreselijke foto's er allemaal hangen van vietnamezen die verminkt zijn vond ik hetniet nodig om daar naar toe te gaan. Diekeging wel envond het ook heel ergheftig en heeft ook niet eens alles bekeken omdat het zo luguberwas! Je moest er een sterke maag voor hebben! Nou dat heb ik niet!

Nu lekker niks aan het doen en mijn verhaal op mijn site aan het zetten. Morgen begint onze 3 daagse mekong delta tour waar ik heel erg naar uit kijk!

Tot mijn volgende verhaal en bedankt voor alle leuke reacties! Mochten jullie vragen hebben over de landen,stel ze dan gerust:D!

Veel Liefs..

Reacties

Reacties

Jody

Hoi Zussie,

Wat heb je weer veel gedaan in z'n korte tijd. Als ik dit allemaal hoor, wordt ik erg jaloers dat ik nu alleen in mijn huis zit, aan de studie en jij al deze mooie dingen mee maakt. echt helemaal geweldig. Ik bel je zo gelijk, want nu ben je dus even vrij.

Tot hoorns.

Hele dikke Kus xxxxxx

Laurens

zeer leuk dat je zo enorm geniet van deze tour tochten.
Diny en ik hebben ook een leuke tocht gemaakt.
We zijn naar winterswijk geweest voor anita die werd 50 jaar.(haha)

maaike

Hee mop! Jullie hebben het druk gehad zeg!
Wat een leuk verhaal heb je weer geschreven, ik kijk er iedere x weer naar uit! Geniet van de laatste 4 weekjes, voordat je het weet is het voorbij snoes!!

Xjessss

Richard

Leuk verhaal weer moppie. echt bizar wat je allemaal meemaakt daar! wil ik ook zeker nog een keertje naartoe! We bellen snel weeer xxxxx

hetty putker

he buurmeisje, wat maak jij allemaal mee zeg.
geweldig gewoon, ik hoop dat je nog op de saaie snoeksloot kan wennen straks...
liefs van ons allemaal en pas goed op jezelf hoor

petra

het is bij jou echt nooit saai zeg, wat beleef je veeeeeel,
aangezien je van tevoren nog niet echt een plan had, gaan jullie toch gewoon van het een naar het ander.
enne...tja dan maar niet bruin worden, geniet dan maar lekker van de temperatuur. nou dais de laatste weken gaan in, dus neem het er nog maar goed van. groetjes van al de kampermannentjes x petra

Femke

Ey Dais,
wat een verhaal weer zeg, je maakt echt veel mee!
ik kijk steeds weer uit naar je volgende verhaal!
ik ben wel heel benieuwd naar al je fotos want dan krijg je er nog meer een beeld bij.
Geniet er nog van!

xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!