Daisyst.reismee.nl

Koh Tao en mijn duiklessen

Heee allemaal,

Woensdag avond moesten we 20:00 klaar staan beneden bij ons hotel om met de bus naar koh tao te gaan. Toen wij 20:00 aankwamen was de bus al weg want we moesten er 19:30 zijn haha.. wij dachten dat de bus weg was gegaan zonder ons, maar dat was niet het geval. Een straatje achter ons hotel was de opstapplaats voor de echte bus die ons zou brengen naar koh tao. Wij snel daar heen gelopen omdat we dachten dat de bus elk moment zou kunnen komen, maar na anderhalf uur wachten kwam die pas. Wij waren dus ruim op tijd! In de bus hadden we heerlijk achterin de ruimte om lekker te gaan liggen want de bus rit was 7 uur en we kwamen de volgende ochtend pas om 05:30 aan. Heerlijk met onze benen over 2 stoelen en een heerlijk dekentje over ons heen. Slapen heb ik niet echt gedaan omdat de bus zoveel heen en weer ging. 05:30 kwamen we aan in chumpton, dit is een plaatsje waar je opstapt om de boot naar koh tao te nemen! 06:00 konden we aan boord van de boot en gingen we richting koh tao dat twee en een half uur duurde, omdat ik zo moe was heb ik toen lekker geslapen. Het uitzicht toen we nog in chumpton waren was al zo mooi, echt niet normaal! Koh tao was nog mooier. De zee was feller blauw en de rotsen werden veel groter! Het was ook veel warmer in koh tao dan in bangkok en de zon scheen lekker! Vanaf de pier werden we opgehaald doorhet personeel van de duikschool waar we geboekt hadden. Het was maar een klein stukje rijden want het eiland is niet zo groot. Ze hebben ook maar 1 grote hoofdstraat die van het noorden naar het zuiden loopt. Onze duikschoolwaar ons hotel precies bovenzit ligt in het zuiden aan de chalok baah kao bay. Toen we aankwamen moesten we eerst betalen voor de duiklessen en voor de kamer, daarna brachten ze ons naar onze kamer en om 16:30 hadden we daar weer afgesproken om kennis te maken met onze duikinstructure! We hadden een nederlandse duik instructure genaamd Bas die wel engels sprak omdat we met meerdere in een groepje zaten die niet allemaal nederlands waren. Hij vertelde wat over het duiken in het algemeen en wij moesten wat formulieren invullen over ziekte, allergieen enz. Na hetpraten gingen we een filmpje kijken en daarna was de les klaar. Het was net of ik weer op school zat.. Kut dus;) De volgende dag moesten we 09:00 verzamelen om weer theorie les te gaan volgen. En die middag hadden we onze eerste duikles in het zwembad. Hier gingen we ons materiaal in orde maken en gingen we in het water oefeningen doen zoals: je masker vol laten lopen met water en dan weer eruit laten lopen, je regulator uit je mond laten vallen en weer in doen, onze water ademhalen door je regulator en dat was al moeilijk genoeg op het begin haha! Dat was echt even wennen en omdat ik al een aantal dagen last had van mijn keel (waarschijnlijk door de airco) was het heel vervelend want je ademt droge lucht in en daardoor werd mijn keel nog droger en ging die meer pijn doen. Daarom stopte ik er op een gegeven moment ook mee omdat ik daardoor erg in paniek raakte! Dat was wel even heel erg kut want ik dacht echt dat ik daardoor niet mijn duikbrevet zou halen. De volgende dag verzamelde we om 08:30 voor de theorie les en gingen we smiddags onze eerste duik in de zee doen. omdat ik nog steeds enorm last had van mijn keel had ik besloten om niet mee te gaan duiken en het de volgende dag wanneer hetwat beter was te proberen. Ik ging wel mee op de boot ernaar toe. Terwijl iedereen zich klaar maakte baalde ik natuurlijk enorm dat ik niet mee kon. Ik heb een snorkel gepakt en ben gaan snorkelen en hun gaan volgen waar ze heen gingen want zo diep zaten ze nog niet. Toen hun terug kwamen moesten we 20 min wachten op de andere groep dus vroeg mijn instucture bas of ik met nog mee wilde gaan. Ik heb gelijk Dieke haar pak en materiaal omgedaan en ben het water ingesprongen! Samen met bas ging ik naar beneden en ben ik echt een duiker geworden. Het was zo cool! Zoveel verschillende vissen en koraal om je heen dat ik mij niet eens meer zorge maakte om mijn keel! Het was echt geweldig!! Had het echt neit willen missen. we hadden nog wat oefeningen gedaan en toen zei hij dat ik morgen gewoon mee kon met de rest van de groep. Jeeeh ik was zo blij! De derde dag (zondag) gingen we twee duiken doen in mango bay. Dat was dan een duik van 12 meter! Het was weer zo geweldig... we zwommen tussen een hele groep van vissen en sommige vissen gingen aan je oor sabbelen. heel vet! Die ochtend hadden we met de hele groep ons examen gedaan.. dat stelde niet veel voor, maar heb toch mooi 94% gehaald:D Maandag hadden we onze laatste duik op 18 meter en werden we gefilmd door een cameraman zodat we mooi bewijs hadden voor thuis. Door al het duiken de hele dag door waren we zondag avond redelijk moe en vonden we dat we een masage verdient hadden. Ik en regina een duits meisje die we hier ontmoet hebben ging met mij mee! Het was echt de lekkerste masage die ik ooit heb gehad. Ze doen echt je kleine teen tot je hoofd helemaal heerlijk maseren! Heerlijke muziek en geur om je heen. Het was helemaal fantastisch en precies wat we nodig hadden! het was zover onze laatste duik die we gingen maken. We moesten al vroeg verzamelen (07:20) om naar de boot te gaan die ons naar onze duibestemming bracht. Vandaag gingen we een duik maken van 18 meter. Het was helemaal te gek, we hebben zoveel meer koraal gezien en we zijn in een wrak geweest( een gezoken schip) nog een redelijk grote ook nog. echt heel cool! Toen we terug kwamen op de duikschool feliciteerde bas ons alle dat we allemaal geslaagd waren en ons PADI brevet in handen hebben. Dat voelde zo goed.. nu kan ik overal gaan duiken waar in wil! Het filmpje dat gemaakt is gaan we zo om 17:30 met zijn alle kijken.. ben heel erg benieuwd.. heb me echt als een actrice gedragen haha! Hoop dat ik hem jullie ook kan laten zien! Het eten is hierecht heerlijk.. we gaan regelmatig naar het franse bakkertje hier in de buurt! Ook hebben ze heir elke avond een BBQ.. was echt heerlijk is! WE hebben ook al veel nieuwe mensen ontmoet.. vanuit alle landen. Nu gaan we vooral veel om met Regina(duits) en Sherif (egypte). Het is heel gezellig hier en de sfeer is erg fijn en relax! Het strand is zooooo mooi wit en het water temp is stukken beter dan onze douche haha. Verder hebben we niet veel van het eiland gezien omdat we zo druk waren met de duiklessen. morgen gaan we nog wat leuke dingen doen en dan al weer verder naar onze volgende bestemming wat Koh sok zal zijn. Dit is een heel groot nationaal park met veel wilde dieren! Ik ga nu stoppen met schrijven en mijn leuke film van het duiken bekijken!

Bedankt voor alle leuke berichten.. hoop dat jullie de foto's leuk vinden! Ik probeer er steeds wat op te zetten maar dat duurt best wel lang!

Dikke kus en spreek jullie snel weer....(L)

Reacties

Reacties

maaike

He dais!
Wat een gaaf verhaal zeg! Erg vet dat je nu kunt duiken waar je wilt! Ik ben erg benieuwd naar je film, haha!

Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Echt een super gave ervaring!

Ik vond je foto's erg mooi, om jaloers op te worden!

Spreek je snel! Xjess

petra

zo wat heb jij een leuk verhaal geschreven zet, zoals je schrijft zo zie ik het zo voor me, vooral met die mooie fotooooos erbij. jij bent echt in een andere wereld terecht gekomen!!!!!!! fijn dat je zo geniet, en geniet maar lekker verder met liefs mij xxxxx

Mariska

Heej daisy! Wat een geweldig mooi verhaal en fantastische foto's heb je! Iedereen is jaloers op je :) Komen wij aan met onze vakantiefoto's uit Luxemburg hahahaha....die vallen wel heel erg in het niet bij jou foto's :)
Ik kan merken aan roy dat ie je mist ook al zegt hij van niet. Ik zei m net dat je een verhaal had geschreven en dat er foto's op staan en binnen 1 seconden zat hij naast me....zijn playstation achterlatend!!!!!!dat is nog nooit gebeurd, zelfs voor mij gaat hij niet achter zijn spel weg. Voor jou dus wel! Hier gaat alles goed, met Myla ook. Ze moest vandaag weer voor het eerst naar het kdv sinds de vakantie en ze had het heel moeilijk! Maar komt vast wel weeer goed. We zijn haar Daisy Welkom aan het leren maar alleen daisy gaat goed :)
Nou meis, heel veel plezier en ik ga van de week skype aanmelden want sinds een uurtje hebben we een nieuwe laptop, kunnen dus weer mailen en skypen!!! zal roy vast leuk vinden, ipv elke avond playstationen elke avond op jou site kijken hahahha....
liefs en kusjes van Roy, Mariska en Myla

Angelique

Hee mop,

woow echt super gaaf je verhaal!! Fijn dat je het naar je zin heb en wat maak je mooie dingen mee.. Je foto's zijn heel leuk en mooi!!

Heel veel plezier en doe voorzichtig!!

Dikke knuffel Angelique

Jaimy

Hey Dais,

Ik zag je gister nog op Skype komen, maar ik moest snel weg! Waar zit je nu precies? En heb je al meer foto's? Ben benieuwd!
x

Sam (van richard)

He daisy,

Richard vertelde me over je reis en dat je ook een site had dus ik heb even al je verhalen gelezen, en ben zover mogelijk dus up to date over je avontuur. Als ik het zo lees ziet het er naar uit dat je mooie dingen ziet, meemaakt en ervaart daar! Zal wel wennen zijn zo'n switch naar geheel andere cultuur, maar als ik je 2e verhaal lees lijk je al redelijk te wennen volgensmij. Ik ben voornamelijk jaloers op je duiklessen/avonturen, wil ik ook zeker nog eens doen. Ik wens je iig nog veel plezier en leuke/mooie ervaringen toe daar, ik zal je voortgang zeker in de gaten houden. Groeten vanuit Houten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!