Daisyst.reismee.nl

Phnom Penh, Siem Reap,Ankor Wat en Battambang!

Sa-wat-dee! = Hallo in het thais waar ik gister weer ben aangekomen:D

Hoe is het daar in het koude land? Heeft het al gesneeuwd of bewaren jullie dat voor als ik terug ben;)

Even terug naar Cambodja en Phnom Penh. Maandag 28 nov gingen we naarPhnom Penh wat de hoofdstadvan Cambodja is. Toen we de stad binnen redenvielde drukte me al gelijk op, waar ik echt helemaal niet van hou heb ik gemerkt. We gingen weer opzoek naar een guesthouse en de eerste zag er goed uit dus daar bleven we slapen.Wat rondgelopenen de stad verkend wat nog best groot was en vooral heel erg druk, lawaaierig en vies! Veel bedelaars en verkopers weer, die je om de2 min om geld komen vrage. Heel erg vervelend! De straat aan de rivier was erg gezellig en sfeervol, daar hebben we dan ook avond gegeten.

De volgende dag dinsdag wilde we naar de killing field en de gevangenis s21. Tuktuk geregeld die ons daar heen wilde brengen.De killing field waren erg indrukwekkend. Dat was de tijd vanPol Pot die toen 3 miljoen van de8miljoen cambodjanen heeft vermoord.Dit was een plek waar ze duizendenmensen vermoord hebben wat nog niet eens zo lang geleden is.Met een koptelefoon met bandje die je verhalen verteld over de plek ging je het terrein af. Zo bizzar was het om daar testaanen al die verhalen te horen.

De gevangenis wasook ergindrukwekkend. Duizenden zaten hier vast die maar iets protesteerde of in de ogen van Pol Pot niet deugde. Kleinecellenwaar ze met een ketting vastgemaakt werden. Veel foto's van gevangenen en martelingen.Kreeg er een beetje de rillingen van.

Toen maar even iets leuks gaan doen en afleiding zoeken. Oftewel op naar de markt:D De centrale markt was onwijs groot en ook hier was weer van alles te koop. Heerlijk rondgelopen en op zoek gegaan naar souvenirs. Lekker vers fruit gekocht en s'avonds weer lekker aan het water gegeten. Ticket voorwoensdag avond naar Siem Reap gekocht. Zokonden wein de bus slapen en komen we in de ochtend aan.

Woensdag uitgecheckd en onze tas daar achtergelaten om te gaan ontbijten. Heerlijk uitgebreid ontbijt gehad. Daarna naar de russische markt gegaan waar we echt 3 uur zijngebleven zo groot en mooi is het, Veel mooie buddha beeldjes en handgemaakt sjaals. Super lekkere mango shake gedronken en toen was het toch echt tijd om weg te gaan hihi!Naar het Royal paleis waar ik niet inkwam ondanks dat ik een sjaal over mijn schouders had gedaan. Het moest eentshirt zijn wat jeuiteraad daar kunt kopen voor 3 dollar.De intree was ook 6 dollar dus dat samen vond ik nogal duur voor een royal paleis. Ik ging er niet in. Toenmaar gelunchd en naar het national museum geweest waar een gids ons alles vertelde over de beelden en het Ankor Wat wat we later in Siem Reap gaan bewonderen. Alles overde buddha'senhun berschermers. Heel ergmooi was het.Nog een masage genomen om de tijdte doden(had ik die maar nooit genomen)voor we de bus namen. Gegeten en op skype geweest met an en maaik. Was weer erg leuk om hun te zien en lekker te kletsen:D

00:15 vertrok de bus naar Siem Reap. Ik hader onwijs veel zin in omdat maaike daar dietijd toen ookheeft gezeten met haar vrijwilligers werk. Ik ga ook naar dezelfde Guesthouse als waar zij zat.De busreisging goed en ik had ook nog wel aardig kunnenslapen. 07:00 kwamenwe aan in Siem Reap waar we geijk met een tuktuk naar het Smiley's Guesthouse werden gebracht. Gelukkig haddenze nog plek voor ons en konden we er zo in. Het zag er super gezellig en knus uit.Leuk tuintje met een restaurant erbij waar ze heerlijke versebroden hadden. Ontbetenen nog even geslapen voor we het stadje in gingen.Foto's van het guesthouse gemaakt voor maaike;)Het stadje was druk en gezellig!Veel leuke marktjes en tentjes waar je lekker kunt eten.In de avond op straat gegeten waar ze lekker eten en shakes hadden. Nog een drankje in de bar gedronkenvoor we naar het GH gingen want de volgende dag wilde we beginnen aan hetAnkor Wat. Het Ankor Watzijn allemaal tempelsdie heel lang geleden gebouwd zijn. Het is1 van de7 wereld wonderen in de wereld!

vrijdag 09:30 vertrokken naar het Ankor Wat. Vandaaghebbenwede grote route gedaan. haha dat zegt julllie natuurlijkniks:P Dat zijnde tempels die iets verder liggen. Het waren er ong. 7 en ze waren schitterend mooi! Zo groot!Om 17:00 eindigde we onze tour bij het Ankor Wat de hoofdingang om naar de zonsondergang te kijken.Hele mooie roze paarse kleuren in de lucht. Toen terug naar het GH om even mijn voeten omhoog te gooien. Wat hebben we vandaag veel gelopen en gezien. Wel echt super gaaf. Diekehad maar een ticket voor1 dag gekocht en ik voor3 dagen dus de volgende dag ging ik alleen verder.

Zaterdag dezelfde tijd weerweggegaan maar mijn motorrijder kwam niet opdagen. Vond ik achteraf alleen maar goed want nu had ik een tuktuk genomen waar ik veel lekker zat dan achterop de scooter. Ik had ook een hele leuke tuk tukchauffeur die ook al een soort gids speelde, wat ik heel erg fijn vond. Eerstging ik naar de vrouwen tempel wat 37 kmvan siep reap aflag.De tempel was super mooi maar ook super toerische. Had gelukkig nog wel wat fotos kunnenmaken zonder andere erop. De volgende tempel wasweer iets dichterbij en was super mooi.Samenmet nog een andere meneer waren we de enigste daar! Zo heerlijk rustig:D Geweldig, dit was nu mijn favorite tempel;)

Toen teruggegaan en de kleine route gedaan wat ook heel erg mooi en indrukwekkend was.Ik zal jullie gauw de foto's laten zien dat is makkelijker. Toen rond 16:30 terug gegaan want ik had het wel gehad en mijn voeten konden zich niet meer verplaatsen. De volgendedag ga ik de zonsopgang bekijken samen met Marjolein die ik eerder in een van de tempels heb ontmoet.We gaan dan ook naar Beng Mealea wat 70 km van siem reap ligt en heel erg mooi schijnt te zijn.Dus vroeg mijn bedje opzoeken maar!

04:30ging de wekker want 05:00 kwamMarjolein mij met haartuktuk ophalen.Dat was erg vroeg maar kon mijn ogen nog redelijk open houden. Het was nog best fris die morgen onderweg naar het Ankor Wat. Heel veel mensen gingen daarheen want het was super druk op de weg. We hadden gwn echt file haha. Ook was dat wel omdat er een marathon was dat 06:30 daarvoor de ingang van start ging. Gelukkig was het binnen in de tempel wat rustiger en konden we genieten van de zonsopgang. Het was prachtig al die mooie kleuren in de lucht en de grote tempel die in het water weerspiegelde. Heel romantisch< jammer dat rich alleen niet naast me stond! Daarna gauw terug naar de tuktuk die we nog even kwijt waren door al de mensen die er stonden vanwege de marathon. Al gauw weer gevonden en op weg naar Beng Mealea! 2 uur later kwamen we aan, het was al gelijk een prachtig gezicht. Zo mooi groot in het volle bos. Veel mooie bomen en wortels om de tempel heen heengewikkeld, prachtig! Dit was absuluut de mooiste tempel, ook al was er veel al ingestort! We zijn hier 2 uur gebleven voor we weer teruggingen.Onderweg zouden we nog stoppem bij de Roluos tempels als we nog zin hadden om die te bezoeken.Eerst gingen we wat eten en drinken.Ikhad 2 stokbroden mee gekregen van het GH omop teeten. Daarna nog 3 tempels bezocht die ook weer heel bijzondere waren, toen hadden we het wel gehad en gingen we terug. Het was erg gezellig met Marjolein en later hadden we afgesproken om samen te gaan eten. Nog even een uurtje geslapen voor het avond eten haha, ik was toch wel erg moe!

Onderweg kwamen we michael ook nog tegen die we eerder in chiang mai hebben ontmoet en samen de trekking hebben gedaan. Hij at ook gezellig mee. Weer op straat gegeten en gezellig bijgekletst met elkaar. Daarna ging ik op skype want myla vierde haar verjaardag en dat kan ik natuurlijk niet missen om er niet bij te zijn. Het was erg gezellig en leuk om iedereen even voorbij te zien komen op de webcam. morgen is myla echt jarig en is ze alweer 2 jaar, wat gaat het toch snel! Wil haar ook echt weer snel zien:D

maandag lekker uitgeslapen en toen ik wakker werd lag er iets in mijn slipper van de goed heilig man. Een mooi gedicht over mijn reis en lekkere snoepjes. Super lief van Dieke! samen ontbeten en daarna ben ik mijn laatste kaarten gaan kopen om die nog voor de laatste keer te schreven. Naar het postkantoor en ze op de bus gedaan. Toen naar het internet cafe geweest om mijn foto op een dvd te zetten. Ik moest 2 dvd's laten maken dus jullie weten wat dat betekend. Ga er maar even goed voor zitten en maak een paar uur vrij;) Mijn verhaal op internet gezet en lekker relax gedaan op het terras! In de avond hebben we weer met zijn alle gegeten enhebben ik en marjolein gegourmet. Super grappig! Heerlijk gegeten. Nog samen een cocktail gedronken want hun gingen de volgende dag weer weg.

Dinsdag niet zoveel gedaan. De hele dag eigelijk alleen op de marktgeweest omsouvenirs te kopen voor iedereen want moet nu toch echt gaan beginnen. Zoveel tijd heb ik niet meer:D Was wel weer erg leuk dat ze van 20 dollar dan naar 2 dollar gaan haha erg toch! En toen wasde tijd toch echt daar, mijn laatste avond maal met Dieke. MOrgen ga ik naarBattambang en zij blijft in Siem reap. Datwas toch wel erg gek.Ook weerlekker gegourmet met zijn tweeen en nogeenlaatste drankje gedronken. Eenvoet masage genomen en toen lekker naar bedgegaan. Slaap lekker!

Woensdagwerd ik 07:30 opgehaald om naar Battambang te gaan. Het afscheid was toen echt daar. Het was gek om afscheid te nemen en elkaar niet meer te zien na zo'n lange tijd 24/7 bij elkaar te zijn. Maja we zullen zeker weer in nederland afspreken. De kleine bus bracht me naar een grote bus die toen 08;00 vertrok naar Battambang en waar ik 11:30 aankwam. Michael was daar al en samen hebben we toen een tour gedaannaar de bamboo trein en de killing caves. De Bamboo trein was erg grappigen leuk omgedaan te hebben.De killing caves vielen een beetje tegen eerlijk gezegt. Toen nog evenhetmarktjeafgegaan en opzoek naar een travel bureautje, wat ze helemaal niet hadden daar. Heel vervelend want ik wilde de volgende dag naar Koh Chang in Thailand en in het hotel zeiden ze dat je dan een taxi moet nemen naar de grens en vanaf daar weer een taxi moet nemen naar de pier.Alleen zou dat super veel geld kosten. Gelukkighad ik 2 nederlandse zusje ontmoet die ookde volgende dag naar koh chang wilde en nog een duits meisje wilde ook. Dat was mooi want dan konden we de kosten in 4 delen en dan was het goed te doen.Morgen gaan we dan om 07:30. Ik ben heel erg benieuwd hoehet gaat verlopen en zal zijn weer terug in Thailand. Heb er zin in! Tot mijn volgende verhaal weer!

Bedanktvoor jullie leuke berichten:D Ik zie jullie alle gauw weer!!

Dikke Dikke Zoen zoen

Reacties

Reacties

mariska

Lieve Daisy,
nog 8 daagjes en dan kom je terug!!!!we kijken er naar uit hoor! vanavond slapen we nog even in je bedje en dan wordt het voor ons weer luchtbeddentijd, of niet meer logeren hahahah. Heel veel plezier nog en tot snel!!!
dikke zoen (ook van je allerliefste poepie!)
Myla noemt je trouwens Daisje...grappig he!

Jody

Hoi dais,

Wat heb je weer allemaal veel gedaan. BIJNA THUIS!!!!

Dikke kus xxx

Angelique

haai mop!

Het blijft leuk om je verhalen te lezen en wat maak je toch veel mee.. Ik hoop dat het nu lukt met mijn berichtje plaatsen< want elke keer kreeg ik hem niet op je site! Nog een weekje en dan ben je weer thuis.. Ik kijk erna uit hoor!!:-) Ik spreek je vanmiddag!! dikke knuffel xx

Laurens

Het was een kort gesprek maar goed je bent nog maar 6 dagen weg. En je hebt onze kerst boom gezien.

Kusjes & knuffel van Diny en Laurens

hetty

hoi Dais, het wordt nu echt tijd dat je naar huis komt meid, helemaal alleen in je eentje daar !
oud en nieuw komt er ook aan en dan moet je zeker van de partij zijn !!!!!!!!!! HEEL VEEL LIEFS en nu is het genoeg geweest, kom maar gauw terug kanjer !!!!!!!!! XX

maaike

He mop! Op mijn werk computer kan ik wel reageren!
Wat een verhaal snoes, je maakt echt super leuke dingen mee!

Nog een paar nachtjes en dan kom je lekker naar huis!
Geniet van je laatste dagen!

Dikke knuffel en tot snel! Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!